Orminge

Öppettider 
Mån - ons: 07:30 - 18.00
Torsdag: 07.30 - 17.00
Fredag: 07:30 - 16:00

Telefon: 08 544 992 92 

Träning

Vi har ett brett utbud av olika typer av träning. Styrketräning med maskiner eller fria vikter, konditionsträning och gruppträning.

Ett gym för alla

Vårt välutrustade gym i Orminge är till för alla. Oavsett om du är van tränare eller nybörjare och oavsett hur gammal du är finns vi här för att hjälpa dig att nå ditt mål. Du tränar här på ett trivsamt gym i en lugn miljö.

“Livet är ett maraton. Vi hjälper dig att nå längre!”
/MåBra

Löpband, motionscyklar, vikter och maskiner

Vårt gym är utrustat med löpband, motionscyklar, vikter och samtliga träningsmaskiner du behöver för att träna hela kroppen. Här tränar du på ett säkert och effektivt sätt med erfarna instruktörer som finns till hands om du behöver hjälp.

Därför är det bra att träna på gym

Du tränar upp styrka, kondition och balans. Oavsett om du vill fokusera på just gymträning eller använda gymmet som komplement till övrig träning kommer du få resultat och ökat välbefinnande. Några av många positiva effekter är att kroppens leder och skelett blir mer hållfasta och balansen utvecklas genom träning.
Bra kroppshållning och bålstabilitet är oerhört viktigt för en hälsosam livsstil och för att undvika problem med ryggen. Du får även ökad förbränning, energi och ökat välbefinnande.

Kombinera gym med annan träning

Styrketräning på gym kombinerat med konditionsträning är den bästa kombinationen om du vill bygga en stark kropp.

Hjälp om du känner dig osäker

Om du är osäker på hur du skall använda maskinerna hjälper vi dig gärna. Boka en genomgång när du köper ditt kort så får du bästa start på din träning.

Gör ett BMI-test!

Innan du påbörjar din träning finns det en möjlighet att göra ett kroppssammansättningstest där vi kontrollerar din mängd muskelmassa och kroppsfett.

Våra Personliga Tränare

Vill du skräddarsy din träning eller få hjälp med att komma igång?
Ring oss så berättar vi mer! Tel 08-544 992 91

Gruppträning

i har ett varierat utbud av olika gruppträningspass, exempelvis Core, Yoga, Yinyoga, Balans & Styrka. 

Läs mer om alla våra pass via länkarna nedan för att hitta det pass som passar just dina behov.

Boka Pass
Cirkelträning i Salen

På cirkelträningen gör du olika övningar i en cirkel. Träningen utförs med enkla redskap och kroppen som belastning. Fokus på att bygga upp styrkan i hela kroppen och förbättra balans, rörlighet och koordination.

Varje övning pågår mellan 40 - 60 sekunder, sedan går du vidare till nästa. Var och en kan därmed anpassa träningstakten efter eget behov.

Gymcirkel

På detta pass får du träffa en av våra instruktörer som guidar dig genom ett traditionellt styrketräningspass i gymmet. Vi gör en gemensam uppvärmning och går igenom övningar för hela kroppen.  

Träningen passar alla och är ett bra sättatt lära sig hur gymmet fungerar.

Core

 Med Core träningen bygger du upp styrka, stabilitet och balans. Fokus är på att få en starkare mage, bäcken och ländrygg. Detta hjälper dig att få en bra hållning samt

hjälper dig att få en stark rygg och därmed förebygga ryggsmärta. Core ökar också fettförbränningen.

Yinyoga

Yinyoga är en återhämtande och terapeutisk yogastil som handlar om att ge sig hän och släppa taget för att stilla kropp och sinne. Det är en motvikt till yangbaserade, mer fysiskt krävande yogaformer. 

Genom att balansera yin, vila, och yang, aktivitet, i livet i stort ökar vårt välbefinnande på alla plan.

Balans / Styrka

Mjuk träning utan hopp. Här ligger fokus på att bygga upp styrkan i hela kroppen och förbättra balans, rörlighet och
koordination. Passet avslutas med nedvarvning och stretching.

Yoga

Yoga gör kroppen stark och smidig och ger ett mer fokuserat och balanserat sinne. Passet riktar sig till alla och
anpassas efter dagsform och deltagare. Ledaren anpassar yogaformen och rörelserna utefter deltagarnas önskemål.

Qigong

Qi Gong är en lugn träningsform där du får jobba med andning, mjuka rörelser genom kroppen, medveten närvaro och
kroppskännedom. Den passar både dig som klarar av att stå och träna och dig som behöver sitta ner. Nivån på övningar kan anpassas ör att passa alla.

Tabata Lätt

Dr Izumi Tabata har satt ord på vanlig intervallträning med 20 sekunder aktivitet följt av 10 sekunder vila. Intervallträning är ett av de allra bästa sätten att snabbt förbättra syreupptagningsförmågan, det gynnar även att fettförbränningen och muskeltillväxten.

Fysisk aktivitet på Recept (FaR)

Om du har fått ett recept kan vi erbjuda dig ett möte med vår utbildade FaR-ledare där vi utifrån receptet tar fram individuellt anpassade aktiviteter för dig och dina förutsättningar.

Du får även en uppföljning där vi går igenom resultat, justerar träningen eller eventuellt hittar nya övningar. Med detta recept erbjuder vi dig två kortavtal till rabatterat pris.

Du kan även köpa till fler träffar med din FaR-ledare.

Vill du ha ytterligare information om Fysisk aktivitet på Recept kan du besöka Farledares webbplats.

För mer information kontakta receptionen på information@mabrahalsa.se eller ring receptionen på 08 544 992 91.

Kontakta oss

Önskar du boka en tid eller få svar på dina funderingar?
Kontakta oss i receptionen via mail eller telefon så hjälper vi dig så fort vi kan.

Adress

MåBra Hälsa Orminge
Ormingeplan 3, Orminge C
132 30 Saltsjö-Boo

Receptionen

08-544 992 92

Sociala medier
© MåBra Hälsa . Alla rättigheter reserverade.