Mörby Centrum i Danderyd

Öppettider 
Mån - Tors: 07:00 - 21:30
Fredag : 07:00 - 20:00
Lördag: 09:00 - 18:00
Söndag: 10:00 - 19:00
För avvikande öppettider se "Aktuellt på MåBra"

Träning

Vi har ett brett utbud av olika typer av träning – från styrketräning i gymmiljö till gruppträning och vattenträning. På våra gruppträningspass är vi aldrig fler än 20 deltagare. Anledning till det är att våra instruktörer alltid ska kunna ge dig den hjälp du behöver. Prislista

Ett gym för alla

Vårt välutrustade gym i Mörby är till för alla. Oavsett om du är van tränare eller nybörjare och oavsett hur gammal du är finns vi här för att hjälpa dig att nå ditt mål. Du tränar här på ett trivsamt gym i en lugn miljö.

Löpband, motionscyklar, vikter och maskiner

Vårt gym är utrustat med löpband, motionscyklar, vikter och samtliga träningsmaskiner du behöver för att träna hela kroppen. Här tränar du på ett säkert och effektivt sätt med erfarna instruktörer som finns till hands om du behöver hjälp.

Därför är det bra att träna på gym

Du tränar upp styrka, kondition och balans. Oavsett om du vill fokusera på just gymträning eller använda gymmet som komplement till övrig träning kommer du få resultat och ökat välbefinnande. Några av många positiva effekter är att kroppens leder och skelett blir mer hållfasta och balansen utvecklas genom träning. Bra kroppshållning och bålstabilitet är oerhört viktigt för en hälsosam livsstil och för att undvika problem med ryggen. Du får även ökad förbränning, energi och ökat välbefinnande.

Kombinera gym med annan träning

Styrketräning på gym kombinerat med konditionsträning är den bästa kombinationen om du vill bygga en stark kropp.

Hjälp om du känner dig osäker

Om du är osäker på hur du skall använda maskinerna hjälper vi dig gärna. Boka en genomgång när du köper ditt kort så får du bästa start på din träning.

Mät din fettprocent!

Innan du påbörjar din träning finns det en möjlighet att göra ett kroppssammansättningstest där vi kontrollerar din mängd muskelmassa och kroppsfett.

Gruppträning

Vi har ett varierat utbud av olika gruppträningspass. Allt från Pilates, Spinning och Yoga till Zumba och PT-fys. På passen är maximalt antal deltagare 20 personer.

Läs mer om alla våra pass via länkarna nedan för att hitta det pass som passar just dina behov.

Gymsystem - Bokningsprogram
Vi har bytt boknings- och inpasseringssystem och använder oss av Gymsystem. 

Instruktioner för att få inloggningsuppgifter:

1. Gå till mabrahalsadanderyd.gymsystem.se eller använd länken ”Boka pass” på hemsidan.
2. Välj ”Gå till Medlemssida”
3. Välj ”Logga in” i menyn till vänster
4. Välj ”Glömt lösenord”
5. Fyll i din mailadress och välj ”Återställ lösenord”
6. Ett mail skickas då ut med en länk där du sedan kan välja ett nytt lösenord.
7. Ditt inlogg kommer sedan vara din mailadress och ditt valda lösenord och du loggar in från 
https://mabrahalsadanderyd.gymsystem.se/member eller länken ”Boka pass”.

App
Det går att boka via en app som finns till både Android och iPhone. Appen hittar du om du söker på ”Gymsystem” i app store/play. Företaget heter Zoezi. I appen efterfrågas ”Gym:”
när du loggar in. Där kan du skriva ”mabrahalsadanderyd” och sedan logga in med din mail och ditt valda lösenord.

Boka Pass
Zumba

Zumba ® har blivit en populär träningsform där de latinska rytmerna står i fokus. Koreografin är lätt att följa. Zumban domineras av pulserande latinska och internationella rytmer blandat med inslag av coreträning. 

Genom att dansa Zumba kombinerar du snabba och långsamma rytmer. Dansen är lätt att lära sig och du förbättrar både din kondition och styrka och förbränner kalorier.

Inspirationen kommer från Cumbia, Salsa, Samba och Merengue. Känn rytmerna och låt dig svepas med! Zumba är en populär träningsform bland både tjejer och killar. Alla är välkomna att delta på våra klasser.

Core

Core är en funktionell träningsmetod md fokus på mage och rygg. Med Core träning bygger du upp Styrka stabiltet och balans. Genom att stärka upp musklerna får vi bättre balans.

Träningsformen Core ger dig stabilitet och bra balans och starkare mage, bäcken och ländrygg. Den hjälper dig att få
en bra hållning samt hjälper dig att få en stark rygg och därmed förebygga att få ryggsmärta.

Ökad fettförbränning, bra hållning, bättre balans och en smidig kropp är andra fördelar med Core som träningsform.

Pilates

När man tränar pilates utgår man från mag-rygg och bäckenbotten muskulatur. Pilates tränar och stärker kroppen inifrån och ut. Metoden är lågintensiv och innehåller övningar inspirerade från styrketräning, stretch och yoga. Våran pilates-träning finns på två nivåer. Nivå ett är för nybörjare och nivå två kräver lite förkunskaper.

Pilates ger dig ökad kroppsmedvetenhet, längre, slankare muskler och god hållning. Andra fördelar med pilates är att den ger dig styrka, stabilitet och smidighet och är ett bra verktyg för att förhindra skador och reducera dina stressnivåer.

BodyPump

BODYPUMP™ är ett förkoreograferat styrketräningspass som formar och stärker din kropp - snabbt! Hälsosamma kroppar föds man inte med, det skapar man genom kontinuelig rörelse.

Genom att fokusera på att jobba med lättare vikter och utföra fler repetitioner kommer du att, samtidigt som du bränner fett, också få styrka och snabbt forma starka och uthålliga muskler.

Detta pass är en av världens snabbaste sätt att komma i form då den utmanar alla dina stora muskelgrupper genom knäböj, press och lyft. Genom detta pass når du dina resultat snabbare!

Fördelar med BODYPUMP™ är förbättrad styrka och generell kondition. Den skyddar även dina ben och leder från skador. Du kommer också i form snabbt och känner dig mer självsäker.

Yoga

Yoga är en mångtusenårig indisk lära. I stora drag handlar yoga om livskraft och hur man uppnår sin maximala potential samtidigt som man skapar ett andrum och lugn.

Här jobbar vi med den egna kroppsvikten och fokuserar på inre styrka, smidighet och rörlighet samt att lära sig att komma ner i varv och låta det fysiska och psykiska vara i samspel.

Urban Fitness

Vågar du utmana dig själv?
Urban Fitness är en träningsform som är anpassad för dig som vill uppleva en kombination av kondition, styrka, balans och tempo utan att ådra dig skador. 

Du kan välja att enbart jobba med din kroppstyngd eller med redskap. Du anpassar själv motståndet utifrån din fysiska och mentala dagsstatus. Nivå: Grundkondition till elit.

Spinning - Activio pulsbaserad Spinning

Spinning är ett enkelt och roligt sätt att förbättra konditionen. Det är en träningsform för hela kroppen men fokus ligger på rygg, mage och ben.

Activio
Med hjälp av Activio kan du enkelt följa din puls, procent av maxpuls och din intensitetsnivå under passet. Detta visas på tv-skärm framför dig vilket ger dig möjligheten att säkerställa att du tränar rätt för att uppnå dina mål.

Spinning ger dig en ökad syreupptagningsförmåga och fettförbränning samt ökad styrka och stabilitet i ben- och sätesmuskulaturen. Träningen medför minimalt slitage på leder och ligament och hela kroppen får en bra genomgång. Alla kan deltaga i denna träningsform eftersom man cyklar efter sin egen förmåga. Du får hjälp av oss att ställa in cykeln så att du cyklar i rätt position.

Let’s Move

Let’s Move är bra för dig som har lite träningsvana och vill upprättehålla en bra träningsgrund. Här varvar vi dansanta rörelser med styrka, balans och smidighet. Det är ett pass som passar de allra flesta med blandad musik.

Fördelar med detta pass är att det ger dig både kondition och rörlighet men även balans och styrka.

PT-fys/Cirkelfys

Tufft cirkelpass med stationer där man jobbar 40-45 sekunder per övning. Stationerna byts ut med jämna mellanrum. Fördelarna med cirkelfys är att du blir starkare och smidigare och får ett bättre flås och bättre balans.

Tabata

Högintensiv konditionsträning där du får utmana dig själv till max. Vi jobbar i 20 sekunders intervaller med 10 sekunder vila emellan. Till enkla och tuffa basövningar får du möjlighet att utveckla din kondition, explosivitet och styrka.

UXCross x-Fit

UXCross är en multifunktionell träningsbur från Nordic Gym som tagits fram för den utvecklings- och träninsgmedvetna utövaren.

Instruktören sätter sin egen prägel på passet med en variation av övningar under 30 minuter.

Du tränar individuellt utifrån din egen förmåga, men är en del av ett gäng som gillar samma sak - att träna och ha roligt tillsammans!

UXCross Energy

UXCross är en multifunktionell träningsbur från Nordic Gym som tagits fram för den utvecklings- och träninsgmedvetna utövaren.

Passet är framtaget av Nordic Gym och består av högintensiva, funktionella övningar som alterneras under totalt 30 minuter. Passets totala längd inklusive uppvärmning, nedvarvning och stretch är 45 minuter. 

Du tränar individuellt utifrån din egen förmåga, men är en del av ett gäng som gillar samma sak - att träna och ha roligt tillsammans!

Easy Line

Easy Line är cirkelträning där du varvar övningar i maskiner med stationer med olika typer av redskap.

Maskinerna fungerar med hydrauliskt motstånd. Ju snabbare du utför rörelserna i maskinerna desto tyngre blir det.

STRONG by Zumba

Ingen dans på dessa pass. Rolig styrketräning med HIIT intervaller med enbart kroppen som vikt. Varje knäböj, utfall, burpees utförs till specialgjord musik som får dig prestera mer än du egentligen orkar och trodde var möjligt.

Mammaträning

Mammaträning i grupp med fokus på stabilitet kring bäcken och rygg. Efter en förlossning är det viktigt att återfå stabilitet kring bäcken/rygg och lära kroppen hantera ensidig belastning, speciellt om du haft besvär i dessa områden under graviditeten. Övningarna anpassas efter hur mycket just din kropp klarar. Barn under 1 år är välkomna på passet.

Balans & Styrka

Fokus ligger på att bygga upp styrkan i hela kroppen och förbättra balans, rörlighet och koordination. Vi använder oss av olika redskap och motstånd beroende på hur mycket belastning du vill ha. Passet avslutas med stretch och avslappning. Passet riktar sig till dig som har åldersrelaterad balanssvårighet och/eller minskad styrka eller liknade besvär.

Vattenträning på MåBra Hälsa

Care - Rehabträning i varmvattenbassäng
Vi har rehabiliteringsträning i varmvattenbassäng. Din sjukgymnast kan efter initial undersökning bedöma att träning i varmvatten är en lämplig rehabiliteringsform.

Boka ett nybesök hos sjukgymnast för bedömning.

XerSize - Gruppträning i varmvattenbassäng
Denna träning är perfekt för dig som vill gå ned i vikt och samtidigt bli stark och smidig. Träningen avlastar rygg och leder samtidigt som du får en hög förbränning och bygger upp muskelstyrka.

Det varma vattnet (cirka 32 grader) är lämpat även för dig med överkänslighet mot klor då vi istället valt att använda brom.

Vi erbjuder varierande pass, allt från nybörjare till avancerad nivå och vi är max 8 personer som deltar per gång.

Personlig Träning - varför?

Med en Personlig tränare (PT) har du alltid roligt när du tränar. Din träning på gymmet blir effektivare och du får snabbt resultat efter dina egna förutsättningar. 

PT:n finns där för dig oavsett nivå. Det kan handla om att du som tränat länge känner att du kört fast och behöver nya infallsvinklar. Är du nybörjare finns PT:n där för dig med råd och stöd så att du börjar träna på rätt sätt redan från början för att undvika exempelvis skador.

Våra viktigaste uppgifter är att guida, vägleda, inspirera, motivera och röja undan eventuella hinder som finns för att du ska uppnå dina mål. PT:n utvecklar även din förmåga att träna på rätt sätt, utifrån dina behov samt plockar fram dina resurser och får dig att må bra. 

När du vill engagera en PT kan du kan välja mellan:

  • Singelträning (60 min)
  • Parträning (två personer bokar en timme)
  • Gruppträning (3-7 personer)

Alla våra personliga tränare har en licensierad utbildning inom området. 

Träna ensam eller i par

Vi erbjuder individuell personlig träning till exempel som uppladdning eller uppbyggnad inför ett långlopp, en tävling eller om du bara vill ha stöd och hjälp för att nå dina mål.

Hos oss kan du även träna tillsammans med en kompis, familjemedlem eller kollega med stöd av en PT i kampen mot era uppsatta mål. 

I båda fallen skapar vi ett skräddarsytt program och din  PT hjälper dig eller er att tillsammans förbättra era resultat och nå era målsättningar. Det kan till exempel vara att uppnå en viktnedgång, få starkare kropp eller komma igång efter graviditet. Vi tar dig från start till mål för din prestation.

Träna med PT i grupp

Träna tillsammans i grupp med stöd av våra personliga tränare inför exempelvis ett lopp så som Vasaloppet eller ett marathon. Med en PT kan ni även förbättra personalens hälsa på företaget, träna som en del av kick off med hälsa som tema eller köra specifik elitträning i grupp. 

Av våra personliga tränare får ni även här ett skräddarsytt program utifrån dina behov, förutsättningar och mål för ett lyckat och hälsosamt resultat.

Våra Personliga Tränare

Har du frågor kring eller vill boka personlig träning?
Ta kontakt med våra personliga tränare nedan eller vår reception på 08 544 992 90

Jacob Holst

Personlig Tränare & Massör

jacob.holst@mabrahalsa.se

Jennifer Abelé

Personlig Tränare & Massör

information@mabrahalsa.se

Fysisk aktivitet på Recept (FaR)

Om du har fått ett recept kan vi erbjuda dig ett möte med vår utbildade FaR-ledare där vi utifrån receptet tar fram individuellt anpassade aktiviteter för dig och dina förutsättningar.

Du får även en uppföljning där vi går igenom resultat, justerar träningen eller eventuellt hittar nya övningar. Med detta recept erbjuder vi dig två kortavtal till rabatterat pris:

Gym 3 månader: 900:-
Gym och gruppträning 3 månader: 1200:-

Vill du ha ytterligare information om Fysisk aktivitet på Recept kan du besöka Folkhälsomyndighetens webbplats.

För mer information kontakta Jens Pettersson på jens.pettersson@mabrahalsa.se eller ring receptionen på 08 544 992 90.

Kontakta oss

Har du frågor, vill ha mer information eller vill boka en tid hos oss?
Kontakta oss i receptionen så hjälper vi dig så fort vi kan.

Adress

Mörby Centrum
Golfvägen 4
182 31 Danderyd

Sociala medier
© MåBra Hälsa . Alla rättigheter reserverade.